تاریخ انتشار : 21 مهر 1399
شکری خانقاه، در هفتمین وبینار روابط عمومی حرفه ای: روابط عمومی ها باید همواره جایگاه سازمانی بالایی را به خود اختصاص دهند

در هفتمین وبینار از سلسله جلساتی که در حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی توسط گروه توسعه صنایع بهشهر انجام پذیرفت، شکری خانقاه، نویسنده و استاد دانشگاه در علم روابط عمومی با بیان این مطلب که در این حرفه باید از عملکرد شعاری پرهیز کرده و همواره جایگاه خود را بالا برد نکاتی را متذکر شدند .

به گزارش روابط عمومی گروه توسعه صنایع بهشهر، حمید شکری خانقاه ، نویسنده و استاد دانشگاه در هفتمین وبینار روابط عمومی گروه، که بیستم مهر ماه با حضور روابط عمومی شرکت های تابعه برگزار شد، ضمن تحسین از عملکرد واحد ارتباطات و اطلاع رسانی در مقوله امر آموزش، با بیان مطلب فوق افزود: این روابط عمومی ها هستند که با عملکرد صحیح و دسترسی به اطلاعات درست، نقش مشاوره ای خود را در سازمان پر رنگ می کنند.
وی گفت : اولویت اطلاع رسانی و خبری صرف، نداشتن نقشه راه، کلیشه گرایی، محافظه کاری، تعارض و کشمکش داخلی و رسانه ای ، وظیفه محوری، عدم خلاقیت و عدم انسجام ارتباطی از آفت های روابط عمومی محسوب می شود.
شکری متولیان نا آگاه، سیستم های مکانیکی و غیرارتباطی و بافت و محیط اجتماعی - ارتباطی ناکارآمد را از عوامل ایجاد خلل در روابط عمومی ها دانست و تصریح کرد: استانداردسازی و فرآیند سازی ارتباطی ، استراتژی مداری و برنامه محوری می تواند به تثبیت جایگاه و نقش روابط عمومی ها در سطح سازمان کمک کنند.
وی با یبان این که روابط عمومی اثربخش همواره دیدنِ نادیده ها و شنیدنِ ناگفته هاست ، اظهار داشت: فراگیری مدل ادراکی ارتباطات برای کارکنان روابط عمومی و  شناخت عواملی همچون رمز گذاری، رمز گشایی ، انتقال بازخورد و عوامل مداخله گر به منظور بهبود کیفیت ارتباطات بسیار ضروری و راهگشاست.
وی سخنان خود را با اشاره به مباحث متقاعد سازی ، بهبود ارتباط با مخاطب و فنون اقناع به پایان رساند.